Tudja meg, milyen étrenddel szokhat le könnyebben a cigarettáról

721
HOZZÁSZÓLÁS:

Minden elfogyasztott étellel vagy savas, vagy lúgos közeget teremtünk szervezetünkben. Ezek egyensúlya a kulcsa ennek az étrendnek.zoldsegek-03

Amikor a Columbia Egyetem orvosai megmérték, hogy a dohányosok szervezete mennyire savas, illetve lúgos, azt találták, hogy a legsavasabb szervezetűek dohányoztak a legtöbbet. A savas környezet felgyorsítja a nikotin ürülését a szervezetből.

Egy lúgos diéta megkönnyítheti a leszokást. A Nebraskal Egyetem Egészségügyi Központjának kutatói kipróbálták ezt az étrendet leszokni próbáló dohányosok körében -a próbaidőszak végére már csak egyikük dohányzott, de ó is csak napi 2 cigarettát szívott.

MELYEK A LÚGOS ÉTELEK?

Az összes zöldség, elsősorban a vízitorma, spárga, lucerna, cikória, sárgarépa, burgonya (héjastul), zeller, paraj és fehérrépa.

Az összes gyümölcs (kivéve a fekete és vörös áfonyát), de főleg a görögdinnye, datolya, mangó, papája, kivi, ananász, mazsola, sárgabarack, avokádó, alma. Számos más étel, mint például a tofu, a szójatej és a sajt, a fokhagyma, a tojás, a mandula, a kókusz, a joghurt, a quinoamag, a gyógyteák és a fűszerek.

Minden más étel savasodást idéz elő. A leszokás alatt törekedni kell arra, hogy sokkal több lúgos ételt fogyasszunk, mint savast: minden étkezéskor legalább 70 százalékban lúgos étel legyen a tányérunkon és csak 30 százalékban savas.

Van azonban egy kivétel: a glutaminsavat tartalmazó zab, amely mégis erős fegyvernek bizonyult a nikotinelvonási tünetek elleni harcban. A glasgow-i Ruchlll Kórház kutatásai bebizonyították, hogy azok a dohányosok, akik egy hónapon keresztül zabkivonatot kaptak, a leszokás alatt kevésbé sóvárogtak a cigaretta után, mint a placebót szedő kontrollcsoport tagjai, valószínűleg a zab alkotóelemei, egyes alkaloidái segítenek megnyugtatni a szervezetet és csökkenteni a nikotinelvonás tüneteit. Az itt javasolt étrendbe nagy mennyiségű zabot építettek be, de fogyaszthatunk akár zabkivonatot is, kapszulában.

Leszokást megkönnyítő étrend

Az alábbiakban hét napra tervezett menüt olvashatunk, néhány hasznos tanáccsal arra vonatkozóan, mit fogyaszthatunk reggelire, ebédre, vacsorára és néha az étkezések közben is. Variálhatjuk őket saját ízlésünk szerint is, hogy változatos étrendet kapjunk.

Reggeli

  • Zabkása zabpehelyből és szójatejből. Szórjuk meg mazsolával, néhány szelet gyümölccsel fogyasszuk.
  • Gyümölcssaláta mangóból, görögdinnyéből, ananászból és egy kis aszalt sárgabarackból. Fogyasszunk hozzá rozskenyeret.
  • Mazsolával töltött sült alma. Zabsütemény vagy kis adag zabkása.
  • Zabsütemény összetört banánnal és egy marék eperrel.
  • Egy banánból, két marék málnából és egy pohár narancsléből készült gyümölcsturmix. Rozskenyérból készült pirítóssal és görögdinnyeszeletekkel együtt fogyasszuk.
  • Buggyantott tojás grillezett paradicsommal és gombával.
  • Zabpelyhes palacsinta friss gyümölcsökkel.

Ebéd

  • Töltött burgonya sovány fehérjével (mint például tonhal, sonka, túró, sült bab, csirke, garnélarák, tofu). Nagy adag vizitormás paradicsom- és vöröshagyma-salátával szolgáljuk fel.
  • Sárgarépa- vagy sütőtökleves sajtos zabsüteménnyel és friss paradicsomszeletekkel meg egy kevés gyümölcs.
  • Füstölt csirkehús (vagy túró) és mangó salátaágyon, zellerrel, avokádóval, koktél-paradicsommal és lucernával.
  • Egy szelet rozskenyérből és sovány fehérjéből készült szendvics (85. oldal), szeletelt avokádó, paradicsom és lucerna. Fogyasszunk hozzá egy tányér zöldséglevest és fejezzük be a menüt friss gyümölccsel.
  • Zöldbab, paradicsom, hagyma és fejes saláta keveréke. Adjunk hozzá egy kis tonhalat vagy kemény tojást.
  • Sárgarépa, uborka, zeller és koktélparadicsom pltában, salsa- vagy guacamole-szósszal. Még egy kevés friss gyümölcs Is belefér.
  • Grillezett marhaburger vagy vegetáriánus burger burgonyasalátával (a burgonyát ne hámozzuk meg) és káposztasalátával.

Vacsora

  • Hirtelen kisütött zöldséges csirke kevés szójaszósszal és gyömbérrel, ízlés szerint babcsírával, piros húsú paprikával, bébikukoricával és vízi gesztenyével. Barna rizzsel tálaljuk.
  • Sovány fehérje (mint például grillezett pisztráng, sült csirkemell, marinált tofu vagy sült lazac) újburgonyával és borsmustáros, grillezett piros húsú paprikából és articsókából készült salátával.
  • Zöldségcurry citrommal és korianderrel, főtt parajjal.
  • Alacsony zsírtartalmú kolbászkák (húsos vagy vegetáriánus) burgonyapürével (a héját ne távolítsuk el) és borsóval.
  • Grillezett courgette reszelt sajttal és paradicsommal. Kuszkusszal és vegyes grillezett zöldséggel fogyasszuk (piros húsú paprikából, gombából és hagymából).
  • Zöldségkebab barna rizzsel. Adjunk hozzá néhány kocka főtt csirkehúst, királyrákot, ördöghalat vagy feta sajtot, ízlés szerint.
  • Grillezett steak vagy gomba durván szeletelt sült burgonyával (a héjastul), spárgával, valamint vízitormás paradicsomsalátával.

Uzsonnafalatok

  • Gyümölcs.
  • Egy marék mandula.
  • Gyümölcs- vagy zöldséglevek, turmixok.
  • Salsás falatkák.
  • Zabsütemény gyümölccsel
721
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]