Ismerjen meg egy energetizáló és méregtelenítő napirendet

682
HOZZÁSZÓLÁS:

A továbbiakban olvashat egy mintaszerű energetizáló napot, mely csodásan képes méregteleníteni és energiával feltölteni szervezetünket.canstockphoto2933078

Energetizáló napirend

7.30 Vegyünk be egy multivitamin-tablettát, egy probiotikus étrend-kiegészítőt és egy kapszula halolajat (a vegetáriánusok egy primulakapszulát) egy nagy pohár vízzel. Ezután napközben igyunk még hét pohár vizet – óránként egyet. Az étrend-kiegészítők energiával és tápanyagokkal látják el a szervezetet, segítik az emésztést és segítenek a tápanyagok maximális hasznosításában. Csak félóra elteltével együnk.

7.40 Végezzük el „a Nap köszöntése” jógagyakorlatot. Ez a jógagyakorlat életerővel tölt fel, szervezetünket felkészíti az előttünk álló napra, és ráadásul csak 5 percet vesz igénybe. Mindig az ablak felé fordulva végezzük, mivel a napfény hatására leáll az álmosságot okozó melatonin hormon termelődése.

7.50 Testünk ledörzsölése. Élénkíti a keringést, segíti oxigénszintünk emelkedését. Utána zuhanyozzunk le. A kínai gyógyítók szerint a folyó víz nemcsak felfrissít, hanem le is mossa a negatív hullámokat.

8.00 Vigyünk be szervezetünkbe B-vitamint.

A B-vitamin alapvető fontosságú a szervezet energiaszintjének növelésében, reggeli ételeink pedig kitűnő forrásai. Fogyasszunk zabpelyhet sovány tejjel, két szelet teljes kiőrlésű pirítóst mézzel és gyümölccsel. Ha reggelente kávézni szoktunk, ne hagyjuk ki – a Bristoli Egyetem kutatása szerint a szokásos reggeli tea vagy kávé elhagyása csak fáradtabbá tesz bennünket.

10.00 Szabaduljunk meg a „szeméttől”. A stressz, az aggodalom, az az érzés, hogy összecsapnak a fejünk felett a hullámok, elszívják életerőnket. Akár irodában dolgozunk, akár otthon szorgoskodunk, a fizikai és mentális feleslegek kitakarítása legyen az első dolgunk. Rakjunk rendet az íróasztalon, pakoljuk el a gyerekek játékait, és azt a feladatot végezzük el először, amihez éppen a legkevésbé van kedvünk. Ha ezzel végeztünk, meg fogunk könnyebbülni és máris szabadabban árad bennünk az energia.

11.00 Tízóraizzunk. Nemcsak a szervezet vércukorszintjét tartja állandó szinten, ha gyakran és keveset eszünk, hanem másképpen is növeli erőnket. Az ételek emésztése is energiát igényel (a napi felhasznált kalória körülbelül 10 százalékát), így a bőséges étkezés önmagában is fáradtságot okoz.

Kisebb falatkákkal is csillapíthatjuk étvágyunkat, ráadásul elkerülhetjük így a túlzott kalóriabevitelt. Az ajánlott tízórai lehet két-három citrusféle, mivel a bennük található flavonoidok hígítják a vért, csökkentik a vérrögképződés esélyét, és segítik az oxigénáramlást.

13.00 Ebédeljünk egy jót. A délben elfogyasztott ételnek emelnie kell az oxigén-és folyadékszintünket, hogy energiát adjon a nap további részéhez. Fogyasszunk klorofilltartalmú ételeket, amelyek segítik a vörösvértestek termelődését és emelik az oxigénszintet.

Próbáljuk meg a búzafüvet, a vízitormát, a parajt, a káposztát, a fejes salátát, a lucerna- és más csírákat, valamint a folyadékszint növelése érdekében fogyasszunk zellert, uborkát, ánizst, almát, körtét, görögdinnyét, grépfrútot és szőlőt. Végül pedig egy kis spárgát, mivel (a lucernával együtt) segít közömbösíteni a szervezetben termelődő ammóniát (egy természetes méreganyag), ami pedig a fáradtság egyik leggyakoribb okozója.

15.00 Menjünk ki a szabadba. Délutánra az irodai vagy az otthoni levegő bizonyára kevés oxigént tartalmaz, amitől kimerültnek érezhetjük magunkat. Öt perc a friss levegőn energiát ad a nap hátralévő részéhez, úgyhogy induljunk el egy gyors sétára.

Ha nem tehetjük meg, akkor végezzük el ezt a fújtatásos jógagyakorlatot, ami testünket oxigénnel tölti fel. Álljunk egyenesen és szorítsuk ökölbe a kezünket. Szívjuk be gyorsan a levegőt az orrunkon, és fújjuk ki a szánkon keresztül. Közben pumpáljunk a karunkkal, hogy felélénkítsük a vérkeringést. Egy percen keresztül ismételjük a gyakorlatot, de közben figyeljük magunkat, mert a hirtelen oxigéntelítődés szédülést okozhat. Ilyenkor gyorsan abba kell hagyni a gyakorlatot és egy ideig normálisan kell lélegezni. Egy kis gyümölcs is jót tesz.

18.00 Mozogjunk egy kicsit. A méreganyagok a szervezet mitokondhumainak megtámadásával elszívják energiánkat. Amikor izmainkat fejlesztjük, egyben mitokondriumokat is építünk. A napi 30 perces aerob vagy erőfejlesztó mozgás – ideális esetben délután 4 és 7 óra között, amikor a John Moores Egyetem kutatása szerint egyébként is a legkönnyebb – igen hasznos lehet.

20.00 vacsorázzunk. Éjszaka a szervezet regenerálódik és természetes úton végzi a méregtelenítést, tehát az esti étkezést úgy kell összeállítani, hogy támogassa ezt a folyamatot. A méregtelenítő ételeket szénhidrátokkal kell kombinálni – ezek energiaforrások, így naponta egyszer 75 grammnál nagyobb adagban megnyugtatják a szervezetet és segítik az alvást.

21.00 Készítsünk egy illóolajos fürdőt. A nyugodt alvás alapvető fontosságú az energiaszint növelésében, hiszen ekkor töltődik fel a szervezet. Kimutatták, hogy a fürdő elősegíti az éjszakai pihenést, mivel támogatja azokat a természetes hűsítő folyamatokat, amelyek beindítják az alvást előidéző hormonokat.

A majoránna például nemcsak nyugtat, hanem erősít is. Adjunk 3 csepp majoránna- és 3 csepp mandarinolajat a fürdővizünkhöz, dőljünk hátra a kádban és lazítsunk. Terhesség esetén ne használjuk a majoránnát, a mandarint azonban ilyenkor is nyugodtan alkalmazhatjuk.

682
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]