Így szokhat le sikeresen a koffeinről

710
HOZZÁSZÓLÁS:

A koffein hatásossága egy természetes anyaghoz, az adenozinhoz való szerkezeti hasonlatosságában rejlik. Ezt szervezetünk állítja elő és akkor küldi agyunkba, amikor úgy érzi, néhány agysejtünk túlságosan aktív. Ez azután hozzákapcsolódik a megfelelő sejtekhez és megnyugtatja.kave-koffein

Mikor a koffein bejut a szervezetbe, a sejteknek éppen ahhoz a részéhez kapcsolódik, amelyhez az adenozin szokott, így elfoglalja a helyét és megakadályozza a megnyugtató hatás érvényesülését – ettől érezzük úgy, hogy hosszasabban vagyunk élénkek.

Mikor csökken a koffein hatása, újabb adagot veszünk magunkhoz. Szervezetünk közben a szükséges pihentető hatás nélkül kifárad, minél több koffeint veszünk magunkhoz, annál több és több kell az éberséghez.

Végül ha csökkenteni akarjuk ezt a mennyiséget, elvonási tüneteink támadnak: leggyakrabban fejfájás, melyet az agyi erek kitágulása okoz (a koffein összeszűkitette őket), de előfordul hányinger, hangulatingadozás és fáradtság is. Ezeket elkerülendő megint koffeint fogyasztunk és egykettőre elérjük azt a határt, amikor a negatív hatások felülkerekednek.

Hogyan szokhatunk le a koffeinről?

A leszokáshoz vezető legegyszerűbb út, ha nem fogyasztunk többé semmi olyat, ami tartalmaz koffeint. így működik a legtöbb méregtelenítő program.

Néhányan meg tudják ezt csinálni, az emberek legalább felénél azonban túlságosan erősek az elvonási tünetek, annak ellenére, hogy az egészséges szervezetben a koffein három-négy óra alatt 50 százalékban lebomlik. Nem így lesz, ha a leszokás itt következő módját próbáljuk ki.

A kutatások azt mutatják, nem lesznek elvonási tüneteink, ha lassan hagyjuk el a koffeint. Az első nap igyunk annyi csésze koffeines italt, amennyit szoktunk, de minden adagból hagyjuk el a koffeintartalom negyedét.

Például adjunk minden háromnegyed csésze kávéhoz egy negyed adag koffeinmenteset. A kanna teánk negyedét öntsük ki és töltsük föl vízzel vagy koffeinmentes keverékkel. A harmadik napon tegyünk ugyanígy, ugyanis ha tovább csökkentenénk a mennyiséget, elvonási tüneteink lennének.

A negyedik napon csökkentsük újabb egynegyeddel a koffein mennyiségét. Az ötödik napon maradjunk a negyedik napi adagnál és így tovább. Ezzel a módszerrel a 12. napon fogjuk elérni a teljes koffeinmentességet.

Egyszerűnek hangzik? Biológiai értelemben az is, ugyanakkor mentálisan egyáltalán nem könnyű. Sokan úgy érezzük, kávé nélkül nem vagyunk olyan energikusak, tiszta fejűek. Jöhet egy fáradtságroham, és a kávé utáni vágyakozás könnyen lerombolja az egész tervet. A programot pontosan ezért ki kell egészíteni más fizikai és szellemi serkentőkkel.

710
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]