Hogyan kezdjünk hozzá a dohányzásról való leszokáshoz?

618
HOZZÁSZÓLÁS:

Nagyon fontos, hogy a dohányzásról való leszokásra tudatosan készüljünk – koncentráljunk arra, amit csinálunk, és vegyük sorra, miért és hogyan csináljuk. Ha ezeket elrendeztük a fejünkben, sokkal könnyebb lesz betartani a tervet. Egyszerűsíti a dolgunkat, hogy a program csak két lépésből áll.

canstockphoto17852769

Felkészülés a dohányzásról való lezokásra

  1. lépés

Miért akarunk leszokni a dohányzásról? Gyűjtsük össze az okokat és írjuk le – egyet se hagyjunk ki! Ha semmi nem jut eszünkbe, gondoljunk olyan témakörökre, mint az egészség, a szépség, a pénzügyek, a család és hasonló fontos dolgok.

Most másoljuk át ezeket az okokat egy másik papírra, aminek legyen az a címe: Mi lesz akkor, ha már leszoktam a dohányzásról? Minden negatív kijelentést fogalmazzuk át úgy, hogy pozitív legyen. Például, ha ezt írtuk: „nem kell majd pénzt költeni cigarettára”, fogalmazzuk át így: „több pénzem marad, amit másra tudok költeni”.

Vagy ha az egyik felsorolt ok ez: „nem fogok köhögni reggelente”, ehelyett írjuk azt: „a tüdőm sokkal egészségesebb lesz, és könnyebben lélegzem”. Furcsán hangzik, de pszichlkailag a pozitív gondolkodás sokkal hatékonyabb, mint a negatív. Ezek után minden reggel olvassuk el ezeket a papírokat és gondolkozzunk el komolyan minden egyes kijelentés tartalmán.

  1. lépés

Most pedig el kell dönteni, hogyan fogunk le-szokni a dohányzásról. Több módszer közül is választhatunk, de ezek közül az alábbi három működik a legjobban.

„Vágjunk belel”

Ezt azt jelenti, hogy egyszerűen abba kell hagyni, minden segítség nélkül.

Jó megközelítés, de a legintenzívebb is egyben, mivel valószínűleg erős nikotinelvonási tünetek jelentkeznek majd 24-48 órán keresztül, majd pedig enyhébb tünetek a következő 7-10 nap során.

Nikotinhelyettesítő terápia

A nikotin helyettesítése során (például tapaszok formájában) egy adag nikotint juttatunk be a szervezetbe anélkül, hogy dohányoznánk. Ez segít az elvonási tünetek leküzdésében a leszokás időszaka alatt. Ebben a programban megengedett a nikotinhelyettesítés, mivel a nikotin a cigaretta talán egyik legkevésbé káros alkotóeleme.

Fokozatos leszokás

A szakemberek szerint ez a legnehezebb módja a leszokásnak, mivel csak meghosszabbítja a függőséget. Ha azonban nagyon tartunk az elvonási tünetektől, mintegy védőhálót jelenthet.

Ez egy napi 20 szálat elfüstölő dohányos esetében azt jelenti, hogy vagy 4 cigarettával csökkenti az adagját hetente (vagyis napi 16 szál az első héten, 12 szál a másodikon és így tovább), vagy naponta eggyel kevesebbet szív a hét első négy napján (vagyis 19-et hétfőn, 18-at kedden, 17-et szerdán, 16-ot csütörtökön), a hét további napjain a csütörtöki mennyiségnél marad, hétfőn pedig ismét elkezdi a csökkentést.

Azokat a cigarettákat ne szívjuk el először, amelyeket a legjobban kívánunk, mert ha ezeket ki tudjuk hagyni, annak tudatában, hogy azért bármikor rágyújthatunk, ha akarunk, akkor már sokkal könnyebb lesz az utolsó héten.

618
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]