Ha méregtelenít, csökkentse a stresszt is

675
HOZZÁSZÓLÁS:

A méregtelenítés során nem szabad elfeledkeznünk arról sem, hogy a lehető legjobban csökkentsük a stressz káros hatásait, hiszen ezek ugyanúgy rombolják egészségünket, mint a különböző toxikus anyagok.stressz-panikbetegseg-10

Fogyasszunk ebédre szénhidrátot

A világ egyik legjelentősebb táplálkozási szakírója, dr. Judith wurtman és a Massachusettsi Technológiai Intézetben dolgozó munkatársai szerint a nyugalmat kiváltó ebédnek szénhidráttartalmú ételekre kell épülnie, mivel így emelkedik az agy szerotoninszintje.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy ebédeljünk egy nagy tányér tésztát, hiszen, a hirtelen nagy mennyiségű szénhidrát álmosságot, akár még levertséget is okozhat. A megfeleld mennyiség körülbelül 40-50 g keményítőtartalmú szénhidrát (kenyér, tészta, rizs vagy burgonya).

Fogyasszunk hozzá jó nagy adag salátát vagy párolt zöldséget, hogy jól is lakjunk. Sajnálatos módon jobb, ha fehérjét nem tartalmaz az ebédünk, mivel az csökkenti a nyugtató hatást. Ha délutánra megéhezünk, csipegessünk egy kis alacsony zsírtartalmú pattogatott kukoricát vagy rizs felfújtat gyümölccsel – ezzel csillapíthatjuk éhségünket és újra „feltölthetjük” magunkat nyugtató anyagokkal.

Mozgás

Ha körülbelül egyharmaddal csökkenteni akarjuk belső feszültségi szintünket, sportoljunk valamit! Klinikai tesztek kimutatták, hogy mozgás közben elégetjük a mellékvesék által termelt többletadrenalint, így csökken a feszültségünk.

Elég csak 10 perc mozgás, máris elkezdődik a folyamat és vele együtt a hangulatváltozás – akár egy könnyű séta is meghozhatja a kívánt hatást. A mozgástól szellemileg és lelkileg is felfrissülünk, éberebbé, ugyanakkor nyugodtabbá és sokkal kiegyensúlyozottabbá válunk.

Segítség a mellékveséknek

Sokféle gyógynövény létezik erre a célra, a legszélesebb körben alkalmazott a ginszeng. A ginszeng olyan gyógynövény, amely fizikai és mentális stressz esetén segíti a szervezetet egyensúlyának helyreállításában.

Jelenleg nem ismerjük még pontos hatásmechanizmusát, de az erre irányuló vizsgálatok kimutatták, hogy a hypothalamusra hat, ellenőrizve annak a mellékvesékhez küldött üzeneteit, így csökkenti a termelt stresszhormonok mennyiségét. Az ajánlott ginszengmennyiség 500-1000 mg naponta, étkezés előtt. Viszont 3 hét ginszengbevitel után tartsunk szünetet, mert hosszabb ideig tartó alkalmazás esetén hatékonysága csökken.

Készüljünk az alvásra

Ha fáradtak vagyunk, stressztűrő képességünk romlik. Ha pedig feszültnek érezzük magunkat, nehezen tudunk elaludni, így érdemes lefekvés előtt már 2 órával felkészülni az alvásra, elsősorban megfelelő étkezéssel.

Sok ételnek van nyugtató hatása, elsősorban ezek fogyasztása ajánlott.

Fejes saláta – Lactucint, egy természetes nyugtató hatású vegyületet tartalmaz.

Vöröshagyma – Antioxidáns kvercetintartalma nyugtató hatású.

Tej és tejtermékek – Kazomorfin nevű természetes ópiátot tartalmaznak.

Keményítőtartalmú szénhidrátok – Barna rizs, tészta vagy burgonya, amelyek szerotonin előállítására serkentik szervezetünket.

Kevés fehérje – Egyik alkotórésze a triptofán (fehérjealkotó aminosav), amelyet álmatlanság elleni gyógyszerként is használnak.

675
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]